Diana Neamtu
Shares

Dacă ai câteva zile în care vizitezi Bavaria, este obligatoriu să ajungi şi la Leutaschklamm. Este un loc de poveste care merită văzut și se află la doar 2 ore distanţă de Munich!

Traseul pe care l-am urmat noi în această excursie de o zi a fost:

Munich – Garmisch-Partenkirchen – Mittenwald – Leutaschklamm – Mittenwald – Munich

Am călătorit cu trenul, iar autorităţile bavareze fac acest lucru să fie foarte simplu. În Bavaria există un bilet de o zi pe care îl poţi achiziţiona din orice gară şi care îţi permite să foloseşti orice mijloc de transport în comun. Costul unui bilet scade dacă călătoreşti în grup. De exemplu, biletul pentru o persoană ar costa 25€, pentru 2 persoane 32€ (deja a scăzut la 16€/ persoană), pentru 3 persoane 39€, pentru 4 persoane 46€, iar pentru 5 persoane 53€.

Acesta este singurul bilet pe care l-am folosit întreaga zi pentru a merge dintr-un loc în altul.

Din gara centrala din Munich am luat trenul până în Garmisch pentru că am ales să vizităm şi acest orăşel. Drumul a durat mai puţin de 1 oră şi jumătate. Din Garmisch poţi ajunge la Zugspitze, cel mai înalt vârf montan din Germania.

A fost un orăşel drăguţ, însă mie mi-a plăcut mult mai mult Mittenwald, următoarea noastră destinaţie. Din Garmisch până aici, tot cu trenul, am făcut 20 de minute.

Mittenwald este un orăşel minunat, liniştit şi parcă extras din poveşti. Se află la poalele Alpilor, de-a lungul râului Isar, la granița cu Austria şi este animat de căsuţe colorate şi de oameni relaxaţi. O energie de pace şi linişte, care face orice grijă să dispară şi doar recunoștința şi bucuria îşi găsesc locul.

De aici, la doar 20 de minute de mers pe jos, se afla extraordinarul Leutaschklamm. Este un loc cu adevărat impresionant, care merită pus pe lista de locuri de vizitat. Dar nu o să spun eu foarte multe, las pozele să vorbească de la sine.

Aici am făcut 2 trasee, unul desigur prin cheile râului, iar cel de-al doilea ne-a dus la podul de pe care vedeam râul de sus.

Drumul prin chei este pe poduleţul special amenajat pentru turişti şi durează aproximativ 10-15 minute dus întors, în funcţie de numărul de turişti. Având în vedere contextul în care ne aflăm, pe acest traseu a fost obligatorie purtarea măştii, fiind un loc îngust. Drumul ne-a dus la o cascadă puternică şi zgomotoasă, dar frumoasă. Totuşi, mie mi s-a părut mai spectaculos drumul până la cascadă, decât cascada în sine.

Traseul care ne-a dus la podul mare a durat aproximativ 20-25 de minute (doar dus) şi a fost în urcare, însă este amenajat pentru turişti şi se poate urca ușor.

La coborâre, am făcut un mic popas pe graniţă şi am stat cu un picior în Germania, iar cu celălalt în Austria 🙂 Iată mai jos câteva detalii regăsite chiar la punctul de intersecţie:

La întoarcerea în Mittenwald am luat masa la o terasă din centrul oraşului şi ne-am putut bucura de ultimele raze de soare, înainte ca acesta să se ascundă după munţi.

Drumul înapoi în Munich l-am făcut tot cu trenul şi a durat mai puţin de 2 ore. Chiar şi drumul în sine cu trenul este o placere, pentru că pe tot parcursul călătoriei eşti înconjurat de peisaje minunate!

Aşadar, dacă ai drum în Bavaria, pune pe lista această excursie, durează doar o zi, dar vei avea amintiri frumoase pentru o viaţă!

Dacă ai întrebări, gânduri sau alte idei de locuri minunate de vizitat în Bavaria le aştept cu drag în secţiunea de comentarii mai jos 🙂

Cu iubire,

Diana

P.S. Nu uita de castelul Neuschwanstein, este un loc absolut superb! Este şi el în sudul Bavariei, dar recomand să îţi rezervi o zi întreagă doar pentru acesta şi împrejurimi.